BIBLIOTHEEK VENJAMIN

Het bibliotheek / huiswerkklas-project in Cochabamba
Dit is het eerste project dat we als stichting hebben aangepakt. In een arme wijk (zona Eucalyptus) van Cochabamba raakten we betrokken bij een project van de Presbyteriaanse kerk.
Deze kerk (praktisch ingesteld) had een huiswerkklas in een van zijn lokalen. Bij ons dienden ze een aanvraag in voor ondersteunend materiaal zoals leerboeken, leesboeken, spelletjes een tv/videorecorder en de totale inrichting van de bibliotheek.

Dit project heeft een vervolginitiatief gekregen: de Zweedse missie heeft aan het scholencomplex een gebouw toegevoegd, waar de bibliotheek nu naartoe verhuisd is.

Het tweede bibliotheekproject heeft zijn inspiratie in dit eerste project gevonden.

Dit project is met de hulp van de NCDO, de Wilde Ganzen, verschillende Emmaussen en niet te vergeten alle individuele donoren die al dan niet aanwezig waren op de verschillende Boliviadagen, verzameld. Ook de Stichting Biblionef heeft donaties van boeken gedaan.